Svømmeskole 2. år (tidl. B1½)

Svømmeskole 2. år - tidligere Begynder 1½

Tønder Svømmeklubs svømmeundervisning følger DGI-Svømnings svømmeskolekoncept.

Svøm2 er andet trin i svømmeskolekonceptet. En del af undervisningen vil gå på at træne og øve færdighederne lært på Svøm1.

På Svøm2 vil svømningen begynde at tage form, således at benspark og armtag indlæres og koordineres i crawl og rygcrawl.

Undervisningen på Svøm2 bygger videre på det lærte fra Svøm1. For at deltage på holdet skal man enten have gennemført Svøm1, eller have de færdigheder som indlæres der. Derudover skal man kunne klare sig i vandet uden bælte, da holdet er i det store bassin.

Der bliver lagt vægt på, at børnene lærer at færdes i vandet i det store bassin. De starter sæsonen i den lave ende af det store bassin og udvider gradvist til at bruge hele bassinlængden i løbet af sæsonen.

Svømmebriller med næsen fri anbefales. Maske, der lukker for næsen, er ikke tilladt.

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen