Tilvænning

Tilvænning - (anbefalet alder 5 - 7 år)

Formål: At lære børnene vandfortrolighed med øvelser i de fire grundfærdigheder - balance, vejrtrækning, fremdrift og elementskift.

Undervisningen er bygget op, så børnene via lege og små øvelser får en en god vandfortrolighed og bliver klar til den egentlige svømmeskole.

Træneren vil ved sæsonstart vurdere om barnet har behov for et støttende bælte  for at føle sig tryg.

Klubben bruger ikke armvinger, da svømning foregår i vandret position - et par armvinger drejer børnene i lodret position og begrænser deres muligheder for at bevæge sig i vandet.

Der lægges der vægt på, at børnene gradvist lærer at færdes i vandet uden evt. bælte  aht. en god svømmeindlæring. Klubben opfordrer jer forældre til at støtte børnene i, at svømning foregår uden bælte.

Endvidere vil børnene lære  om sikkerhed og hygiejne i svømmehallen.

Svømmebriller med næsen fri anbefales. Maske, der lukker for næsen, er ikke tilladt.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen