Svømmeskole 1. år (tidl. B1)

Svømmeskole 1. år - tidligere begynder 1 (anbefalet alder fra 6 år)

Tønder Svømmeklubs svømmeundervisning følger DGI-Svømnings svømmeskolekoncept.

Svøm1 er første trin i svømmeskolekonceptet. Undervisningen vil derfor være bygget primært på selvredningsfærdigheder efterfulgt af grundfærdigheder. Disse færdigheder har til formål at skabe tryghed i vandet, og fungere som byggeklodser til senere undervisning.

Holdet henvender sig til børn i alderen 6-9 år som ikke tidligere har gået til svømning. Er du 5 år eller yngre, så kig efter Tilvænning eller Plask og leg.

Træneren vil ved sæsonstart vurdere om barnet evt. har behov et støttende svømmebælte den første tid.

Klubben bruger ikke armvinger, da svømning foregår i vandret position - et par armvinger drejer børnene i lodret position og begrænser deres muligheder for at bevæge sig i vandet.

Klubben lægger vægt på, at børnene lærer at færdes i vandet uden fastsiddende opdriftmidler aht. en god svømmeindlæring. Klubben opfordrer derfor jer forældre til at støtte børnene i at svømning foregår uden bælte.

I løbet af sæsonen tager holdet fra tid til anden på besøg i det store bassin for at lære det at kende som forberedelse til Svømmeskole 2. år.

Der bliver undervist regler for svømmehal og omklædningsrum, samt hygiejne.

Svømmebriller med næsen fri anbefales. Maske, der lukker for næsen, er ikke tilladt..
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen